Przedszkole
zapewnia dzieciom opiekę, dba o ich bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
Rozpoznaje i zaspokaja potrzeby oraz rozwija indywidualne możliwości i talenty.
Tworzy warunki do nabywania przez dzieci wiadomości i umiejętności, których
celem jest osiągnięcie przez wychowanków stanu gotowości do podjęcia nauki w
szkole podstawowej. Placówka buduje środowisko społeczne dziecka, kształtuje
jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła. Kieruje się
zasadami wynikającymi z Konwencji o prawach dziecka. Wspiera działania
wychowawcze rodziców. Promuje zachowania przyjazne przyrodzie, a także
buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.
Naszą działalność opisuje cytat: „Tak naprawdę to są tylko dwie rzeczy,
w które można wyposażyć dzieci: pierwszą są korzenie,
drugą – skrzydła”.

Cele ogólne:
Przedszkole
tworzy procesy indywidualnego wspomagania rozwoju i edukacji odpowiednio do
potrzeb i możliwości dziecka.
Dziecko
jest aktywne i twórcze w nabywaniu wiadomości, umiejętności i postaw w
zakresie co najmniej podstawy programowej.
Procesy
zachodzące w przedszkolu zapewniają rozwój jego podmiotów.
Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa,
współpracuje z nim na rzecz rozwoju własnego i lokalnego.
Zarządzanie przedszkolem zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i jest zgodne
z obowiązującymi przepisami prawa, polityką
oświatową państwa i przyjętą koncepcją rozwoju.
Przedszkole monitoruje i doskonali efekty swojej pracy.

|