SŁONECZKA
1 grupa
- dzieci 3- letnie
Grupa pierwsza to najmłodsza grupa przedszkolna. Maluszki mają za
sobą już pierwszy miesiąc w przedszkolu oraz różne imprezy, w
których aktywnie uczestniczyli. Chętnie podejmują różnego rodzaju
aktywności w zabawach oraz wykazują się kreatywnością. Poprzez
wspólne zabawy poznają się i integrują co sprzyja procesowi ich
adaptacji. Trzeba również zaznaczyć, że jest to w większości grupa
pozytywnych indywidualistów, jasno wyrażających swoje zdanie i
potrzeby. Jak nazwa grupy wskazuje – „słoneczka” – nasze maluszki są
uśmiechnięte, radosne i pogodne. Życzymy im
samych mile spędzonych dni. Oby na co dzień „zarażały” nas swoją
pozytywna energią. W świat edukacji poprzez zabawę wprowadzają nas
p. Agatka i p. Ania. O porządek w naszej sali
dbamy wspólnie z p. Justynką i p. Agą, które przynoszą nam również
pyszne posiłki.
Uwaga Rodzice
Jeżeli chcecie
Państwo porozmawiać z nauczycielką o swoim dziecku, czeka na Was:
Agata Kamińska
–
wtorek 15.00-15.30
Anna
Sanecka- Zubek–
czwartek 15.00 -15.30
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze
na
czerwiec
2019 roku.
|
Dzień Dziecka |
|
Uświadomienie
dzieciom ich praw do zabawy, nauki, rozwoju; kształtowanie
umiejętności klasyfikowania ze względu na jedna lub dwie cechy;
kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków. |
|
Wdrażanie do
zgodnego współdziałania i porozumiewania się umiarkowanym tonem
głosu. |
|
Kształtowanie
umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń oraz
umiejętności cierpliwego wysłuchiwania innych; zapoznanie dzieci
z wybranymi zwyczajami i zabawami ich
rówieśników z różnych części świata. |
|
Zwierzęta duże i małe |
|
Poszerzanie
wiedzy o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach; wdrażanie do
szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania; rozpoznawanie i podawanie
nazw zwierząt żyjących w zoo. |
|
Zapoznanie z wyglądem i zwyczajami papugi; kształtowanie
umiejętności porządkowania elementów od najmniejszego do
największego i odwrotnie. |
|
Poznanie zasad bezpieczeństwa w sytuacji, gdy spotkamy nieznajome
zwierzę. |
|
Lato |
|
Obserwacja
zmian zachodzących w przyrodzie latem; poznanie zjawisk
atmosferycznych występujących w czasie burzy oraz zasad bezpiecznego
zachowania się podczas burzy. |
|
Eksperymentowanie z kolorami; usprawnianie małej i dużej motoryki. |
|
Rozumienie
znaczenia oznaczeń symbolicznych – posługiwanie się nazwami zjawisk
atmosferycznych. |
|
Wakacje |
|
Rozpoznawanie
na obrazkach krajobrazów: morze, góry, las; poznawanie Polski
podczas zabawy. |
|
Poznawanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego oraz
sposobów spędzania czasu nad morzem; poznanie właściwości piasku w
toku zabaw eksperymentalnych. |
|
Zwracanie
uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych
wyjazdów. |
Tematyka:
1. Dzień
Dziecka.
2. Zwierzęta duże i małe.
3. Lato.
4. Wakacje.
Nauka wiersza:
Zabawa – nasze prawo
Nauka
piosenki: Razem z latem
|
|
Zabawa
– nasze prawo
Dzieci maja
różne prawa,
ale głównym jest zabawa,
więc popatrzmy w lewo, w prawo,
jaką zająć się zabawą.
Z kolegami albo sami,
Bez zabawek, z zabawkami,
czy w mieszkaniu, czy na dworze,
każde z nas się bawić może.
Kto się bawi, ten przyznaje,
że zabawa, radość daje,
i czas przy niej szybko leci,
więc się lubią bawić dzieci.
|
Razem z latem
Chodzi złote lato
w kapeluszu z kwiatów,
w rękach ma latawiec,
biega z nim po trawie.
Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja (2x)
Czasem dla ochłody
lato zjada lody.
Zjada je powoli gardło go nie boli.
Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja (2x)
|
|