MUCHOMORKI
3 grupa
- dzieci 3-, 4-letnie
Grupa „Muchomorki” to dzieci 3 i 4-letnie. Jesteśmy ciekawi świata i
interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznajemy przedszkole, nasze panie
– Gosię i Beatę oraz rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Dużo
czasu spędzamy na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu
umiejętności samoobsługowych. Podczas zajęć staramy się skupić uwagę, żeby
poznać wiele ciekawych rzeczy. Uczymy się tańczyć, śpiewać, rysować i
malować. Lubimy zabawy w ogrodzie przedszkolnym i spacery
na świeżym powietrzu. Wspólnie z panią Basią, dbamy o porządek w naszej
sali. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając czytanych
książeczek.
Uwaga Rodzice
Jeżeli chcecie
Państwo porozmawiać z nauczycielką o swoim dziecku,
panie czekają na Was:
Beata Szpakowska–
wtorek 15.00 –
15.30
Marcelina Wapińska
-
poniedziałek
15.00 – 15.30
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze
na
czerwiec
2019 roku.
|
Zapoznanie
dzieci z powszechnymi gatunkami roślin w Polsce i ich
przeznaczeniem, wdrażanie dzieci do ostrożności w kontaktach z
roślinami. |
|
Rozwijanie
wiedzy o barwach podstawowych; utrwalenie wiedzy dzieci dotyczącej
cech barw: kolory ciepłe i zimne. |
|
Uświadamianie
dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach
pogodowych. |
|
Kształtowanie
poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej. |
|
Zapoznanie
dzieci z kolorami tęczy; kształcenie umiejętności wnioskowania. |
|
Wdrażanie dzieci
do systematycznej pracy. |
|
Zachęcanie
dzieci do świadomej obserwacji otaczającego je świata, doskonalenie
percepcji wzrokowej. |
|
Rozwijanie
umiejętności plastycznych i wyobraźni. |
|
Rozwijanie
wyobraźni i kreatywności przez układanie pejzaży górskich z figur
geometrycznych. |
|
Porządkowanie
wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz. |
|
Zapoznanie
dzieci z zasadami bezpieczeństwa – postępowanie w przypadku
zgubienia się. |
|
Rozwijanie u
dzieci umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi
identyfikacyjnymi: imię, nazwisko, imiona rodziców, adres. |
|
Kształtowanie
umiejętności rozpoznawanie zapisu imion: własnego i innych. |
|
Kształtowanie
umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na
jego temat. |
|
Zapoznanie
dzieci z funkcją pocztówek i zachęcanie do wysyłania z wakacji. |
Tematyka:
-
Dzień
Dziecka.
-
Zwierzęta
duże i małe.
-
Lato.
-
Wakacje!
Wiersz:
Lato i dzieci
Piosenka: Jestem podróżnikiem
|
|
Lato i dzieci
Lato do nas
idzie,
zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
w dużym koszu niesie.
Słoneczka promienie
rozrzuca dokoła.
- Chodźcie się pobawić!
Głośno do nas woła.
Nad morze, w góry
chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
czas z przedszkolakami.
|
Jestem podróżnikiem
Zapakuję plecak i w podróż wyruszę.
A dlaczego?
A dlatego, bo świat poznać muszę.
Szlak mojej wędrówki już narysowany.
Jedną mapkę mam dla siebie, a drugą dla mamy.
Na żaglówce z kory przepłynę kałużę.
I na wyspie podwórkowej zatrzymam się dłużej.
Potem w piaskownicy poszukam oazy.
Na pustyni przecież wszystko może się wydarzyć.
Na lwa się zaczaję, bo tu śladów wiele.
I zostanę najsłynniejszym w świecie tropicielem.
Gdy skończę wyprawę po lądach i wodach,
wtedy chętnie wam opowiem o moich przygodach.
|
|